ارزهای دیجیتال ترند سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ چیست؟

6 دقیقه زمان مطالعه
ارزهای دیجیتال ترند سال 2023 و 2024 چیست؟

ارزهای دیجیتال جایی برای به دست آوردن پول و از دست دادن پول به شمار میره و همیشه ابرقدرت های مالی و یا سازمان هایی که پول زیادی دارن به فکر این هستن که پول ها رو در جایی سرمایه گذاری کنن که مقبولیتش برای مردم عام بیشتر باشه.

از اونجایی که در ارزهای دیجیتال میشه به راحتی از هر کجای دنیا سرمایه گذاری کرد، پس زمینه مناسبی برای پولدار شدن افراد پولدارتر از ما هست.

از این رو همیشه در بازار ارزهای دیجیتال به دنبال ترند کردن یک سری از دسته های ارز دیجیتال هستند. اما چه کسی این ترندها رو میسازه ؟

شرکت های قدرتمند در حوزه ارز دیجیتال و سرمایه گذاران این شرکت ها مسیری رو مشخص میکنن که مردم بیشتر توی اون مسیر سرمایه گذاری کنن. به این صورت پول بیشتری به سمت اون دسته ها روانه میشه و وقتی که فرصتش به دست اومد این ثروتمندان و قدرتمندان مالی، اقدام به فروش ارزهای دیجیتال خودشون میکنن و  بنابراین پول های بیشتری رو به بیت کوین تبدیل میکنن که این اقدام در اواخر هر بولران اتفاق میفته

یعنی در آخر هر بولران پول از اون ارز دیجیتال ترند شده خارج میشه. سپس بازار ریزش میکنه. پولدارها و نهنگ های ارز دیجیتال پول های خودشون رو مثلا به تتر یا طلا یا هر چیز دیگه ای تبدیل میکنن و بعد از اون در کف قیمتی و بازار خرسی اقدام به خرید دوباره میکنن.

معمولا بیشتر پولی که به دست آوردن رو تبدیل به بیت کوین و مابقی رو تبدیل به ارزهای پر پتانسیل میکنن. علاوه بر اون سود پول های قبلی رو در ترندهای جدید ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری میکنن.

حالا موضوع اینه که بعضی وقت ها این ترند ها هیییییییچ ارزش معنوی ای در بک گراند پروژه شون ندارن و صرفا به دلیل هیجانات عامه مردم به دست اومده که اینو از طریق اندازه گیری پارامتر احساسات مردم در سوشال میشه متوجه شد

ترندهای بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ چه چیزهایی بودند؟

اگر خوب خاطرتون باشه در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ ترندهای بازار هر دفعه متفاوت بود. مثلا گاهی توکن های دیفای رشد داشتن، گاهی توکن های بازی و گیم رشد داشتن، گاهی پلتفرم ها و گاهی هم میم کوین ها.

اما ترندی که جدید بود و رشد خیلی خوبی داشت، یکی NFT ها بودن و دیگری متاورس

ارزهای دیجیتال ترند در سال 2023 و 2024 چیستند ؟

خب قطعا برخی از ترندهای ارزهای دیجیتال بعد از اینکه در بولران قبلی موفق میشن، ثروتمندان اونها رو از دور خارج نمیکنن و سعی میکنن در بولران های بعدی هم اونها رو ترند کنن و ازشون پول به دست بیارن

پس قطعا در بولران بعدی سال ۲۰۲۳ شاید تا سال ۲۰۲۵ که بازار احتمالا کاملا صعودی باشه، ارزهای دیجیتال ترند قبلی مثل NFT و متاورس و دیفای و گیم همچنان موفق باشن و در بولران بعدی هم سرمایه گذاری های خوبی در اونها انجام بشه

اما این سوال پیش میاد که :

ارزهای دیجیتال ترند در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ چیستند ؟

به نظر من با توجه به شناختی که از بازار ارزهای دیجیتال دارم و با مطالعاتی که داشتم، معمولا ارزهای دیجیتال در زمینه هایی ترند میشن که در دنیای واقعی هم ترند هستن

اگر بخوام کمی واضح تر بگم اینطوری میشه که معمولا اول در دنیای واقعی ما چیزی ترند میشه و بعد از اون، ابرقدرت های صنعت ارز دیجیتال از فرصت استفاده کرده و یه همچین ترندی هم در ارزهای دیجیتال به وجود میارن

حالا اگر بخوایم بنابر این قضیه نگاه کنیم، به عقیده من ترند ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ چیزی به جز ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی نیست.

دلیل این صحبتم اینه که امروز (۱۹ فوریه ۲۰۲۳) که دارم این مقاله رو مینویسم هوش مصنوعی به شدت در دنیای ما ترند شده و قطعا این ترند ریشه هاش به درون صنعت ارز دیجیتال هم نفوذ میکنه و ارزهای دیجیتالی که به هوش مصنوعی و همچنین بیگ دیتا مرتبط هستند رشد بسیار زیادی خواهند داشت.

ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی چه ارزهایی هستند؟

اگر بخوام چند مثال از ارزهای دیجیتال مرتبط با حوزه هوش مصنوعی بزنم میتونم به ارزهایی یا توکن هایی از قبیل GRT، ALI، AGIX، FET، OCEAN، VAI، GNO, RNDR, ORAI, AIOZ و غیره اشاره کرد.

به تازگی کوین مارکت کپ به طور غیر رسمی یه دسته بندی توی سایتش زده که با سرچ پیداش کردم که به نظرم راهنمای خوبی میتونه باشه برای اینکه با پروژه های AI و پروژه های Big Data در ارزهای دیجیتال آشنا بشید و تا این لحظه حدودا 131 پروژه رو معرفی کرده.

برای دیدن لیست ارزهای دیجیتال هوشی مصنوعی و بیگ دیتا در سایت کوین مارکت کپ، کلیک کنید

در نظر داشته باشید که تمامی مطالب بالا ساخته ذهن شخص من هست و به هیچ وجه توصیه به خرید ارز دیجیتال خاصی نیست. همه این ها صرفا برای آشنایی و مطالعه بیشتر نوشته شده است. همیشه قبل از خرید از متخصصین این حوزه مشاوره دریافت کنید. همیشه ابتدا بررسی و تحقیق کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید
نظرات 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *